مجله آشپزخانه
بهترين كافه هاي تهران و عوامل موثر بر قيمت آهن و ورق دكوراتيو
جمعه 07 آبان 1400 ساعت 17:12 | نویسنده : ST | ( نظرات 0 ) ‌B : 65 |

امروزه کافه گردی محبوب‌ترین کارهایی است که اکثر مردم دنیا در اوقات فراغت خود انجام می‌دهد. مردم در بیشتر مواقع به دنبال جایی دنج برای استراحت و گفتگو، قرارهای عاشقانه، دوستانه و یا کاری، برگزاری جشن تولد و سالگردها، می‌گردند. کافه گردی بیشتر در میان نسل جوان رواج دارد که به دنبال یک کافی شاپ با محیط جذاب، منوی کامل و متنوع و غذا و نوشیدنی باکیفیت و خوش طعم  هستند. شهر تهران، رستوران‌ ها، فست فودها و کافه‌ های زیاد و متنوعی از جمله کافه های کلاسیک و کافه های روباز دارد که می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی کنند. بهترین کافه های تهران در نقاط مختلف پایتخت در فضاهای سرپوشیده، روباز و با روف گاردن پذیرای مشتریان خود هستند.

به دلیل محبوبیت کافه گردی، راه اندازی کافی شاپ نیز این روزها رونق بیشتری پیدا کرده‌است و عده‌ی زیادی این کسب و کار را برای خود انتخاب می‌کنند. کافه ‌های روباز در فصل‌های گرم سال طرفداران بیشتری دارند ولی وقتی هوا سرد می‌شود بیشتر مردم به سراغ کافه‌ های کلاسیک می‌روند. البته برخی کافه‌ها با داشتن فضای روباز و سرپوشیده می‌توانند در تمام روزهای سال مقصد شما باشند.

کافه نادری و کافه گل رضاییه از قدیمی ‌ترین کافه‌های تهران هستند و حس نوستالژیک دارند.کافه مسعودیه، کافه نادریو  کافه تهرون بهترین کافی شاپ های پایتخت هستند. کافه ویونا، کافه رستوران کاوالی ، کافه قصر یخ و کافه راک بهترین‌های شهرک غرب و سعادت آباد هستند.

کافه رستوران رنسانس، کافه ژوان، کافه رستوران روف سنتر و کافه رستوران پاسارگاد از معروف ترین کافه‌های روباز غرب تهران هستند. سام کافه فرشته، کافه رستوران موگه، کافه روبرتو، کافه دارچین و کافه رئیس سئول از برترین کافه‌های شمال تهران به شمار می‌روند. کافه باکارا، کافه آنسو، کافه عمارت روشنان، حیاط شماره ۶۵  و کافه دایموند در خانه‌های قدیمی تهران واقع شده‌اند.

می‌توان نتیجه گرفت هر سال معمولا با ورود به زمان بالاترین حجم مصرف و فصل تابستان بازار آهن افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد. بالاترین قیمت سال در مرداد ماه اتفاق می‌افتد و ورود به شهریور ماه بازار را دچار روند کاهشی می‌کند. می‌توان گفت که حجم کاهش قیمت در پاییز بین ۱۵ تا ۴۵ درصد متغیر است و میزان کاهش به برخی از عوامل موثر بر قیمت آهن بستگی دارد.

کاهش قیمت در سال جاری از تابستان شروع شده ولی با کاهش حدود ۱۲ الی ۱۳درصدی، کمترین درصد کاهش را نسبت به سال‌های قبل شاهد هستیم. در چهار سال گذشته کمترین قیمت مقاطع در آبان و یا آذر ماه اتفاق افتاده‌است و با ورود به زمستان قیمت آهن دوباره بالا رفته است. حال باید دید که آیا امسال هم بازار مقاطع بر اساس همین الگو رفتار می‌کند یا نه اما به نظر می رسد امسال در بازار مقاطع عوامل کافی برای تحریک بازار پیش از آبان ماه وجود ندارد و دامنه نوسانات محدود خواهد بود.

بازار آهن علی‌رغم ثبات نسبی نرخ دلار و نوسان محدود ارز، روند معکوسی د.اشت و شاهد رشد نسبی قیمت آهن‌الات و افزایش قیمت محسوس محصولات فولادی بودیم. از عوامل موثر بر قیمت آهن و مقاطع فولادی می‌‌توان به رشد قیمت شمش در عرضه اشاره کرد. چراکه در چند روز اخیر خبر جدیدی درباره تصمیمات حوزه برجام یا عوامل موثر در این نوسانات دامن منتشر نشده‌است. معاون وزیر خارجه ایران امروز به بروکسل می‌رود تا با هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام مذاکره کند. این خبر به احتمال زیاد بر بازار آهن اثر خواهد داشت.

ورق استیل دکوراتیو، یکی از انواع ورق های استیل ضد زنگ یا استنلس استیل است. ورق دکوراتیو در دو نوع رول و شیت در بازار عرضه می‌شود. سطح براق و صیقلی، ظاهر زیبایی، انعطاف‌پذیری مناسب و مقاومت عالی در برابر سایش و خوردگی از مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های این نوع ورق است. پر مصرف‌ترین گرید‌های آلیاژی در ساخت ورق دکوراتیو، ورق استیل سری 304 و 200 هستند.

ورق‌‌های استیل دکوراتیو انواع مختلفی دارند که هر نوع  مصارف و کاربردهای خاص خود را دارد. در ادامه به معرفی انواع ورق دکوراتیو می‌پردازیم و درباره هریک توضیحات مختصری خواهیم داد. انواع ورق دکوراتیو عبارتند از:

  • ورق استیل طرحدار
  • ورق استیل مشبک
  • ورق استیل آینه‌ای یا میرور
  • ورق استیل خشدار
  • ورق استیل مات
  • ورق استیل رنگی
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


می توانید دیدگاه خود را بنویسید

کد امنیتی رفرش

تبادل لینک هوشمند
تمامی لینک ها تایید خواهند شد
تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی وآدرس https://steel1.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

عنوان :
آدرس :
کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد